Mūsų Bažnyčia laikosi tradicijos, kad Gavėnia prasideda Pelenų Trečiadienį (o pasiruošimas jai prasideda dabar, Septuagesima sekmadienį) ir baigiasi Didįjį Ketvirtadienį.
Gavėnia trunka ilgiau nei 40 dienų, nes į ją neįskaičiuojami sekmadieniai, visada švenčiantys Prisikėlimą.
Gavėnia šiemet prasidės vasario 14 d. (Pelenų Trečiadienį).
Velykos švenčiamos pirmąjį sekmadienį po pirmos pilnaties po pavasario lygiadienio. Šiemet – kovo 31-ąją (sekmadienį, pirmąją savaitės dieną).
Velykos švenčiamos pirmąjį sekmadienį po pirmos pilnaties po pavasario lygiadienio. Šiemet – kovo 31-ąją (sekmadienį, pirmąją savaitės dieną).
*
Nuo pirmo Advento iki Kristaus Atsimainymo sekmadienio gyvenome Kalėdų laike, o dabar įžengiame į Velykų laiką, kuris tęsis iki Šventosios Trejybės šventės, ženklinsiančios Bažnyčios laiko pradžią liturginiame gyvenime. Po jo – vėl Adventas, bažnytinių metų pradžia.
Nuo pirmo Advento iki Kristaus Atsimainymo sekmadienio gyvenome Kalėdų laike, o dabar įžengiame į Velykų laiką, kuris tęsis iki Šventosios Trejybės šventės, ženklinsiančios Bažnyčios laiko pradžią liturginiame gyvenime. Po jo – vėl Adventas, bažnytinių metų pradžia.
Velykų laikas prasideda Laikotarpiu prieš gavėnią, trunkančiu iki jos pradžios – Pelenų Trečiadienio, taigi, dvi su puse savaitės.
Sulig šiuo sekmadieniu ruošiamės pereiti į Viešpaties kančios prisiminimo ir apmąstymo laikotarpį – gavėnią. Tai – atgailos metas. Nuo šio sekmadienio yra apytikriai 70 dienų iki Velykų.
Iki 6-ojo amžiaus kai kurie krikščionys būtent šiuo metu pradėdavo Gavėnią, kad susidarytų 40, vadinkime, „tikrojo“ pasiruošimo dienų – mat pasiruošimas apima ir pasninką, o šio niekada nesilaikoma sekmadieniais, kurie krikščionims visada yra Prisikėlimo šventė, "mažosios Velykos". Kai kurie savu papročiu nepasninkaudavo ir kitomis savaitės dienomis – ketvirtadieniais bei šeštadieniais. Tad skaičiuojant buvo numatyta ir iki septintos dešimties dienų prieš Velykas, taigi – Septuagesima.
Pgl. Liuterio Rydo „Liuteroniškąją liturgiją“
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą